Informacje

Medycyna Rodzinna Pruszcz Gdański

czwartek, 14 stycznia 2021


UWAGA!!!                                                                                                               


ZMIANA SPOSOBU REJESTRACJI DO PORADNI DZIECKA ZDROWEGO                                                                                                   


Od czwartku 12.08.2021 zapisy do Poradni Dziecka Zdrowego będą odbywać się w czwartki                                                                                            


OD GODZINY 7:45                                                                                                                   



Informujemy, że uległy zmianie dotychczasowe zasady rejestracji do przychodni.                                                                                                         


Dla pacjentów z nagłym zachorowaniem rejestracja do lekarza możliwa jest z 2-dniowym wyprzedzeniem,                                                                                              


dla pacjentów zgłaszających się w innej sprawie lub z chorobami przewlekłymi dopuszczona jest                                                                                                 


rejestracja na cały bieżący tydzień pracy przychodni.                                                                                           






__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


PULSOKSYMETRY  dla pacjentów chorujących na COVID


Kogo obejmuje program:

Domowa Opieka Medyczna dotyczy pacjentów z COVID-19, którzy:

  • ukończyli 55 lat – są automatycznie włączeni do programu
  • mają mniej niż 55 lat i:
    • zostali zakwalifikowania do programu przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
    • zgłosili się do programu, wypełniając formularz Pulsocare.

Twoje dane wprowadza lekarz. Jeżeli jest to możliwe, podaj mu też dane osoby kontaktowej, do której należy dzwonić, jeśli nie będziesz odbierać telefonu.

Wpisanie do systemu dodatkowego numeru kontaktowego może okazać się szczególnie pomocne w krytycznych sytuacjach.

Na czym polega Domowa Opieka Medyczna

Po wpisaniu Cię do systemu listonosz dostarczy Ci pulsoksymetr w ciągu 24 godzin, jeśli Twoje dane wprowadzono przed 18.00.

Jeżeli wpis miał miejsce w weekend, pulsoksymetr zostanie wysłany w najbliższy dzień roboczy.

Listonosz może też przynieść urządzenie w sobotę.

Ściągnij darmową aplikację PulscoCare Doctor – na telefon lub komputer.

Aplikacja mobilna dostępna dla systemów Android (Google Play) i iOS (Appstore).

Login to Twój numer telefonu, a hasło otrzymasz SMS-em.

Jeśli masz problemy techniczne z zainstalowaniem aplikacji, zadzwoń na infolinię: 790 544 988.

Koszt połączenia z infolinią jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej.

Aplikacja łączy się z pulsoksymetrem przez Bluetooth i sama sczytuje dane o poziomie saturacji i tętnie pacjenta.

Dane możesz również wprowadzić ręcznie po samodzielnym odczytaniu z ekranu pulsoksymetru.

Aplikacja w prosty i intuicyjny sposób prowadzi Cię przez cały proces, który składa się z badania pulsoksymetrem i

wywiadu medycznego w postaci ankiety.

Instrukcję do pulsoksymetru i więcej informacji znajdziesz na stronie www.gov.pl/dom w zakładce „Dla pacjenta”.

Codziennie samodzielnie dokonujesz pomiaru saturacji oraz tętna za pomocą pulsoksymetru.

Ponadto mierzysz sobie temperaturę, notujesz liczbę oddechów i objawy chorobowe.

Jak wykonywać pomiary pulsoksymetrem

  • pomiary trzeba wykonywać po kilku minutach odpoczynku
  • przed wykonaniem pomiarów trzeba umyć ręce
  • pomiary trzeba przeprowadzić w pozycji siedzącej
  • podczas korzystania z pulsoksymetru nie można mieć pomalowanych paznokci.

Jak możesz otrzymać wsparcie psychologa

Zaznacz w aplikacji PulsoCare w trakcie pomiarów „inne objawy”, a skontaktują się z Tobą konsultanci,

aby umówić rozmowę z psychologiem. Otrzymasz profesjonalne wsparcie emocjonalne i psychiczne w tym trudnym czasie.

Kiedy skontaktuje się z Tobą lekarz

Wprowadzone przez Ciebie wyniki są przesyłane do systemu.

Reaguje, jeśli twoje wyniki wskazują na pogorszenie stanu zdrowia. Zawiadamia wówczas Centrum Kontaktu DOM.

W efekcie dzwoni do Ciebie konsultant i przeprowadza dodatkowy wywiad.

Możesz zostać skierowany na konsultację w formie teleporady z lekarzem. W razie konieczności konsultant od razu wyśle po Ciebie zespół ratownictwa medycznego.

Opracowane algorytmy pomagają wcześnie wychwycić pacjentów, u których może dojść do pogorszenia stanu zdrowia

lub bezpośredniego zagrożenia życia, a którzy w odpowiednim czasie powinni trafić na leczenie szpitalne.




___________________________________________________________________________________________________________________________________




SZCZEPIENIA PRZECIWKO COVID-19


Punkt szczepień NZOZ Medycyna Rodzinna w Gdańsku oraz w Pruszczu Gdańskim do dnia 31.03 ma już komplet

zapisanych pacjentów na szczepienie przeciw COVID-19.


W związku z ograniczeniami w dostawach szczepionek informacja o ewentualnych dodatkowych terminach

zostanie umieszczona na stronie internetowej przychodni po 17.03.2021


Do tego czasu nie zapisujemy nowych pacjentów.

W naszej przychodni nie ma możliwości zapisania się do innych zewnętrznych punktów szczepień.
Pacjenci mogą rejestrować się samodzielnie przez IKP lub przez bezpłatną i całodobową infolinię pod numerem tel: 989


Jak można się zarejestrować?

Jeżeli jest już Twój etap rejestracji masz 3 możliwości zapisu na szczepienie:

1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989

Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego.

Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców.

Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.

Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu.

Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość.

Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989

3. Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień

Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.

W wybranym przez Ciebie punkcie szczepień nie znalazłeś dogodnego terminu? Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą Ci

znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Ciebie z terminem, który Ci pasuje.


Harmonogram rejestracji

Na konkretny termin szczepienia mogą zarejestrować się:

  • od 15 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 80 lat
  • od 22 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 70 lat

Szczepienia dla tych osób rozpoczną się 25 stycznia 2021 r.

Osoby, które nie ukończyły 70 r.ż. na chwilę obecną nie mają możliwości rejestracji na szczepienia.

O dopuszczeniu kolejnych grup wiekowych decyduje MZ i będzie informowało o tym na bieżąco.

Filmy instruktażowe o rejestracji na szczepienia oraz wyszukiwarka punktów szczepień:  https://www.gov.pl/web/szczepimysie/rejestracja



WAŻNE INFORMACJE - MEDYCYNA RODZINNA PRUSZCZ GDAŃSKI

poniedziałek, 20 lipca 2020

DODATKOWY NUMER TELEFONU DO REJESTRACJI

Szanowni pacjenci!

Informujemy, że uruchomiliśmy dodatkowy numer telefonu do rejestracji

662-865-770 czynny w godzinach 7:45 - 11:00

Pozostałe numery (58) 670-48-66 /67 funkcjonują bez zmian w godzinach pracy przychodni.


_______________________________________________________________________________________________________________________________


ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PACJENTÓW PRZEBYWAJĄCYCH W POCZEKALNI POZ


Drogi pacjencie:

  1. Przygotuj się do wizyty. Zabierz posiadaną dokumentację medyczną.

  2. Na wizytę przyjdź 5 minut przed wyznaczonym terminem. Nie ma sensu przychodzenia wcześniej.

  3. Jeżeli to możliwe przyjdź bez osoby towarzyszącej

  4. Od razu po wejściu do przychodni POZ zdejmij odzież wierzchnią i zostaw we wskazanym miejscu.

  5. Rzeczy zbędne takie jak torby, plecaki, zakupy itp. zostaw w domu lub samochodzie

  6. Zaraz po wejściu do placówki zdezynfekuj ręce.

  7. W placówce używaj maseczek ochronnych .

  8. Podczas rejestracji zachowaj bezpieczny dystans minimum 1,5 m.

  9. W razie kaszlu lub potrzeby kichnięcia, zasłoń twarz i ponownie zdezynfekuj dłonie.

  10. Podczas pobytu w placówce stosuj się do instrukcji personelu medycznego.


_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



REJESTRACJA INTERNETOWA I WNIOSKI O E-RECEPTY


Szanowni Pacjenci!


Wznawiamy rejestrację internetową.

Rejestracja internetowa będzie obowiązywać z 24 godzinnym wyprzedzeniem i będzie to rejestracja JEDYNIE na TELEPORADĘ.

Podczas teleporady lekarz w przypadku konieczności badania pacjenta będzie go zapraszał na wizytę osobistą w przychodni.

Podczas teleporady lekarz może wystawić e-receptę (4 cyfrowy kod który umożliwi realizację recepty w aptece),

skierowanie oraz e-skierowanie, a także e-zwolnienie lekarskie lub opiekę na dziecko.


Panel Pacjenta

W celu założenia konta które umożliwi rejestrację na wizytę u lekarza przez internet trzeba wejść

na stronę:   www.medicaldata.pl/online/utworz_konto.php?kod_swd=000867&woj=11

lub z zakładki Rejestracja na naszej stronie:     www.pruszcz.medrod.pl/rejestracja.html


Założenie konta umożliwi jednorazową rejestrację na wizytę.

W celu aktywowania pełnego dostępu do Panelu Pacjenta, który umożliwi rejestrację na kolejne wizyty

oraz podgląd wyników z laboratorium należy zgłosić się do rejestracji z dowodem osobistym.


Zalogowanie na wizytę (po uprzedniej rejestracji i aktywacji pełnego dostępu do Panelu Pacjenta)

www.medicaldata.pl/online/index.php?logowanie



Zamówienie e-recept za pośrednictwem Panelu Pacjenta


Z Panelu Pacjenta można również złożyć wniosek o przepisanie leków stałych. 


Organizacja pracy Medycyna Rodzinna Pruszcz Gdański

niedziela, 15 marca 2020

1.Bardzo prosimy nie przychodzić do przychodni bez uprzedniej rejestracji telefonicznej w nieuzasadnionych przypadkach.


2. Skierowania do poradni specjalistycznych mają przedłużoną ważność tj. traci moc zalecenie oddania

skierowania w poradni specjalistycznej w ciągu 14 dni od ich otrzymania.

Pacjenci, którzy nie mogli skorzystać z wizyty w poradni specjalistycznej z powodu stanu epidemicznego

będą musieli w ciągu 14 dni po jego odwołaniu zadzwonić do swojej poradni specjalistycznej aby uzyskać

nowy termin wizyty u specjalisty.

Skierowania będą miały ważność 21 dni po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego i będą mogły być oddane

w tym czasie nawet w dniu wizyty w poradni specjalistycznej ( nie później niż 21 dni po odwołaniu stanu epidemicznego ).


3. Wizyty domowe lekarza, pielęgniarki i położnej tylko w przypadkach wyjątkowych, zawsze poprzedzone telefonem i po wcześniejszej poradzie telefonicznej.



__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Informujemy, że zgodnie z aktualnym zarządzeniem Prezesa NFZ.

lekarze NZOZ Medycyna Rodzinna udzielają w pierwszej kolejności porad teleinformatycznych.


telefon: 58 670 48 66  / 67 ,

dodatkowy numer telefonu: 662-865-770 w godzinach 7:45 - 11:00

e-mail: sekretariat.pruszcz@medrod.pl


Pielęgniarka POZ (środowiskowo-rodzinna): 735-154-640 w dniach poniedziałek, środa i piątek


Położna POZ (środowiskowo-rodzinna): 662-710-165




Personel medyczny

W przychodni „Medycyna Rodzinna” pracują lekarze i pielęgniarki z wieloletnim doświadczeniem.

Więcej

Rejestracja

Rejestracja do przychodni jest możliwa z dwudniowym wyprzedzeniem: osobiście, telefonicznie i przez osoby trzecie z wyznaczeniem godziny wizyty.

Więcej

Pomoc doraźna

W razie wystąpienia stanu zagrożenia życia należy dzwonić na numer alarmowy 112 lub 999

Więcej

Godziny pracy

  • Poniedziałek - Piątek 7:45 - 19.00
  • Sobota nieczynne
  • Niedziela nieczynne

Godziny mogą się różnić w okresie świątecznym